dinsdag 22 januari 2013

Thrifty tuesday

Ha daar is dan mijn kringloopsprookje!
Nee ssssst rustig maar, het kwartet is niet het sprookje ook al is het een sprookjeskwartet ;)
Ik bedacht mij dat ik onlangs ook nog wat kleinere schatten had gevonden en die verdienen ook een vermelding :)
Ik vond dus een heel oud sprookjeskwartet, een mooi zwarte piet spel en de oplettende kijker heeft magic mary ook al kunnen zien bij mijn winkelbuit uit Utrecht.
Maar goed, het echte sprookje kan je al een beetje zien op de eerste drie foto's hoor....





Zaterdag zag ik in de kringloopwinkel deze stoeltjes staan... Ik rende er nog net niet op af, maar toch wel met een straffe tred aangezien ik een man op de stoelen zag aflopen.... Ik was er eerder en ging op 1 stoel zitten en pakte een andere op om de onderkant te bekijken... in eerste instantie om te bekijken of ik de stoelen eventueel makkelijk zou kunnen bekleden. Maar toen zag ik een stickertje zitten en daarop stond; made in Denmark. M'n rikketik sloeg een paar slagen over...zouden dit design stoelen zijn?! Ik weet best wel wat design objecten te herkennen, maar deze kende ik nog niet... Ik besloot de gok te nemen en trok een medewerker aan z'n jasje om de stoelen te reserveren.
Eenmaal thuis dook ik het web op om te zoeken naar de herkomst van deze stoelen... en m'n gevoel bleek juist! (altijd je gevoel volgen!)
Dit is de zogenaamde C.ompass chair ontworpen door K.ai K.ristiansen mét de originele bekleding erop. En het lijkt wel alsof er nog nooit op gezeten is; geen vlekje te bekennen. Dat ze oud zijn ruik ik overigens wel :D
Maar ja, nu heb ik dus weer een dilemma... Ik wilde ze eigenlijk zelf bij de eettafel gebruiken, maar de stoelen zijn best wel laag en ik ben klein, dus dan zit je zeg maar met de kin op tafel hahaha! Dus dat gaat niet werken. Ik had ook al bedacht dat ik ze misschien zou kunnen omruilen voor andere designklassiekers, maar welke dan? En vooral ook waar? :)  Nou ja, voorlopig staan ze hier in huis totdat ik weet wat ik ermee ga doen... en geniet ik van het feit dat kringloopsprookjes nog bestaan :)




41 opmerkingen:

Unknown zei

Wat leuk dat je zoiets bijzonders hebt gevonden! In de kringloopwinkel hier, houden ze het bij oude leren bankstellen.. niet echt interessant haha!

ps. hier is alweer een tijdje sneeuw! :)

Een dotje wat zei

Wauwerdewauw! Wat gaaf! Op eBay zag ik er eentje te koop voor 169,- euro! En ze zijn zeldzaam zag ik. Goed bezig! Ja, het nadeel met veel designstoelen is dat ze erg laag zijn... Geniet van je welverdiende sprookje!

veeeeertje zei

Wat een leuke stoelen!!!

maarnietvangrijs zei

Argh, wauw!!!! Dan maar met je kin op tafel, toch? Of de poten van je tafel bijzagen.... Magic Mary is ook geweldig!!

**Chantal** Forms and Finds zei

Hahaha, wat kan jij toch heerlijk vertellen: straffe tred, mooi is dat! En wat een heerlijke mazzel met die stoelen zeg. Is een andere goedkope leuke tafel geen optie?! Of als nachtkasje naast beide kanten van het bed en één bij je bureau of zo?? Good luck! Mooi zijn ze in ieder geval wel. Ook de kwartetjes!! Ik vond er ooit ook één hele oude maar die heb ik toch maar netjes in de shop gezet. Goed hè?! :P

Zaanse Zolder zei

straffe tred, ik snap 'm hoor, hebben ! Je kunt ze altijd nog goed verkopen hè... die super design stoelen! En die kwartetjes, hoewel ik heeeeeeeel veel kaartjes heb ben ik toch een soort van 'jaloers' op deze mooie prentjes hihi!

Lovely Tough Cookie zei

Oeh la la, die magic mary is gaaf.
Volgens mij zag ik die laatst ook bij Noofs!
Maar die had hem al vanaf vroeger.

Kringloopsprookjes bestaan, zo leuk he!?
Ik kan niet wachten tot ik er weer heen kan. Laat die sneeuw gauw smelten.. :P

Pipowagen aan Zee zei

Lucky you!!!

merula zei

aha maar goed dat al snuifend naar die stoeltjes bent gelopen! Moet je iets mee doen joh met die neus van jou!

Unknown zei

grmpffff ik ben een soort van jaloers hoor !! hahaha de kwartetten zijn super maar die stoelen...
op marktplaats zetten.. laat maar bieden !! ik ruik dikke winst !!

:-)

xxxx

Maggie zei

COOHOOLL!!! Daar worden we vrolijk van!!

sillie zei

jah dat anakleedpopje is werkelijk snoezig ;-)
En wat een gelukkie met die stoelen, als ze helaas niet passen zou ik inderdaad ook gaan voor de optie verkopen met dikke winst :-D

Mi Joya zei

Supervondst zeg!!!
Kom je maar zelden meer tegen hé de dag van vandaag in de kringloop!! In belgië sparen ze deze speciallekes op voor speciale verkoopdagen zoals de retrodag..
En mooi ook die kwartetten!! Die neem ik ook altijd mee als ik ze tegenkom :)

...C o w R o a d... zei

Joehoe, geweldig!!! :-)

Malou zei

Wat leuk!

Pikestreet zei

Goed zeg!

Mariël zei

Mooi, mooi!

Chrissie en Heidi zei

Hihi, wat een geweldige tegenhanger van mijn blogbericht ;-) Maareuh...thanx, zo ga ik er ook weer in geloven! Echt supertof! Al heb ik denk ik echt totaalll geen neus voor design... Dus waarschijnlijk ben jij je met je straffe tred toch voor ;-)

Enjoy!

Alice zei

Haha, die straffe tred herken ik hoor! ;) Je bovenste kringloopje heb ik ook! ;) De stoelen zijn natuurlijk helemaal tof! Vooral het verhaal erachter! Goede vibes, ben benieuwd wat je er uiteindelijk mee gaat doen... ! (Kunst & Kitch!)

Aankleedpopje zei

Ooowww, wat een supervondsten. Sowieso die Magic Mary natuurlijk. Een aankleedpopje waar ik een moord voor zou doen. (nou ja, niet echt natuurlijk)
En dan die stoelen.... De laatste keer dat ik bij 'mijn' Zweedse veiling was, werden er 2 van dergelijke Deense design stoelen verkocht voor ongeveer 500 euro per stuk. Dus ik begin nu wel benieuwd te worden hoe weinig jij ervoor betaald hebt. ;-)

Anne zei

Wat zijn die stoelen GAAAAF! Ben echt benieuwd wat je ermee gaat doen, zeker als ik al die reacties zo lees ;)

imfashionstoned zei

waaauw wat een geluk zeg! super leuk!

Bienemize zei

Wauw wat super super gaaf!!!!!

Unknown zei

Omg wat ben ik blij dat ik zulke dingen alleen inn het klein heb, bekers enz. Haha waar moet je het allemaal weer laten :P. Wel een goede vondst!

lien zei

Kringloopgeluk ten top!

Lisanne van de Klift zei

Goed bezig!!!

Huis lief huis zei

Wat geweldig, dat je hartje daar sneller van gaat kloppen. Kun je de poten van je tafel niet inkorten????
Zou zonde zijn als je ze niet kunt gebruiken...
Leuke kwartetten :-)

emmel-prutsemieke zei

Voor het aankleedpopje zou ik ook een moord begaan!! En die stoelen...hou die nog maar een poosje bij, leg er een kussen op als je aan tafel zit;-) of idd de poten van tafel inkorten:-).
Als je er echt geen blijf mee weet... ik wil ze wel even voor je bewaren tot je gegroeid bent:-)

Regina zei

Je hebt je slag goed geslagen, zeg! Ik zou ze toch via Markplaats voor een hogere prijs proberen te verkopen. En met de opbrengst weer naar de Kringloopwinkel gaan ;)

Poesie Oh Hi! zei

Wat GAAF zeg! Echt een geweldige buit! Ik ben benieuwd wat je er nu uiteindelijk mee besluit te doen ;)

Chez Chouke zei

JEUJJJJ!

Stins zei

Ja hoor, wat een geluk ( en een goed oog natuurlijk!).
Hier zoeken mensen stad en land voor af!
Het kwartet is ook heel leuk...

Lorecreatief zei

Wauw wat een geweldige vondst die stoelen!

Maaike zei

Wauw hee, goed bezig jij! Dat heb je even goed aangepakt!
Je vindt wel een plek voor die klassiekers!
Groetjes, Maaike (frisse rommel)

Maaike zei

Wauw hee, goed bezig jij! Dat heb je even goed aangepakt!
Je vindt wel een plek voor die klassiekers!
Groetjes, Maaike (frisse rommel)

Sweet Sienna Hope zei

wauw zeg, kringloopsprookjes is het juiste woord!!prachtig!

Hege Morris zei

Nice finds!
Happy weekend! hx

Sas zei

Wat is het toch fijn om te struinen he?
Fijn genieten maar...
xxSas

Stephanie zei

Gaaf zeg dat je deze hebt gevonden in de kringloopwinkel! Veel plezier ervan! (Misschien een kussen op de ziiting of een verhoging onder de pootjes ;)?)

Frollies en Frummels zei

Wow!!! Super gaaf.... Enne mocht je ze echt niet kwijt kunnen in je huis.... Ik heb er nog wel een leuk plekje voor;)

Iris Vank zei

Gaaf zijn ze! Ik zou ze houden denk ik. Een lagere tafel was al geopperd he? ;)