maandag 7 januari 2013

Ik heb een pad

Sinds kort ben ik in het bezit van een IPad. (Wat? Jij hebt nooit geld! Jep dat klopt, ik heb em soort van op afbetaling gekocht bij mijn energieleverancier toen ik mijn contract moest vernieuwen) Nu ben ik nooit echt fan geweest van appel, maar ik wilde het wel proberen. Nu ben ik echter op zoek naar echt goede tips. Zijn er qua gebruik onmisbare tips? Want tja, er zit nou niet echt een dikke handleiding bij ofzo... Oja, kan de T9 ook uit? (Dat heet vast niet zo op de pad...) en zijn er apps die echt onmisbaar zijn? Liefst gratis, want ik heb immers nooit geld ;)
Ik heb volgens mij de pad3 mocht dat van belang zijn.... maar zeker weten doe ik dat niet haha!
Ik heb al wel een paar foto- apps gedownload. Daarmee kon ik dan mooi een paar arty-farty foto's mee maken. En dan kunnen jullie meteen mijn zelfgeknipte pony zien (na, half door mijn moeder geknipt, half door mijzelf), want dat was echt broodnodig!
Mag ik daar nog even een klein ps-je aan toevoegen: de iPad is ook meteen de reden waarom ik momenteel niet zoveel reageer, maar wel alles lees. Het typen op zo'n ding is namelijk erg lastig!



19 opmerkingen:

vaNNien zei

Je arty-farty pics zijn gaaf! Heb geen tips voor je. Manlief heeft een pad via/van zijn werk. Ik gebruik hem vooral om ff snel m'n mail te lezen of blogger te checken. Maar ja, dat kan alleen als manlief ook zelf thuis is. Dat typen ken ik en die *&%^%$&^ T9 ook...zucht!

maarnietvangrijs zei

Willen jij en je moeder ook een keer mijn kinderen komen knippen?? Wat goed gedaan! Ik heb vorige week 'puntjes bijgepunt' bij de dames, maar ik kan dat dus helemaal niet....
Helaas geen iPad-tips, mijn lief is anti-Apple, dus we hebben niks appelachtigs in huis...
Succes ermee! Coole foto's!

...C o w R o a d... zei

Je pony (hier heten ze 'bangs')zit goed hoor, en ik was vroeger (toen ik nog heel jong was) kapster, dus het is bedoeld als compliment! ;-)

Met je Ipad kan ik je helaas niet helpen. Ik kan nl helemaal niet overweg met zo'n touch screen...

**Chantal** Forms and Finds zei

Wat een gezellige pony is dat dan: geknipt door jou en je moeder. Ik vind 'm goed gelukt hoor, staat leuk zover ik kan zien! Maare, cool een IPad! Wij hebben de 2 versie maar ik kan er helaas weinig over vertellen want ik gebruik eigenlijk nooit! Succes en veel plezier er van!

Poesie Oh Hi! zei

Wat tof dat je nu een iPad hebt! Ben zelf wel he-le-maal Apple minded en heb vorig jaar vriendlief ook zo ver gekregen dat hij ook zijn oude pc vervangen heeft voor een mooie iMac. (tsjah als de computer toch op de tafel moet staan dan kijk ik liever naar een mooi vormgegeven exemplaar) Ik vind de iPad (vriendlief heeft er een voor zijn werk) wel heel fijn typen en doe het nu na enig oefenen zelfs met 10 vingers :) Vlgns mij kan je de spellingscheck wel uitzetten. Settings->General->Keyboard->Auto-correction off Mocht dat niet of anders werken op jouw iPad kun je altijd even op Google zoeken. Heel veel plezier er van in ieder geval!

Zaanse Zolder zei

Ik heb zelf ook een iPad en nee ook nooit geld maar deze was afgeschreven van man's werk, mochten we zo hebben, beterrr. Geen Apple, dus ik kan jou niet helpen maar typen op dat ding vind ik ook niks, dat doe ik toch liever op de gewone computer.

Unknown zei

rijke stinkerd !! een ipad !!!
hahahaha Helaas ook ik kan je niet verder helpen want heb een telefoontje van vijftien euro :-)
schoonzoon heeft geloof ik wel zo'n ding maar die heeft em meegewassen..
is nu wel schoon :-)

xxxx

Pipowagen aan Zee zei

Welnee! Typen gaat prima! Ren naar de action...koop voor 0,59 cent 2 stuks screentouch pennen en ga los!!!
Ik ben dol op mijn iPad...eh zeg maar verslaafd:-)

Maggie zei

Is het vreemd als ik zeg dat ik niet eens precies weet wat nu een Ipad is?? Er zijn zoveel van die dingen!! Ik heb dat allemaal niet nodig... En dus geen verstand van... Coole foto's en mooie pony!! =)

Pim zei

Leuk ik ben verslaafd aan mijn iPad waar ik ga gaat hij mee ^^
Leuke nutteloze dingen zijn:
HeartBooth
LiveFingers
Paper
en in de gaten houden wat de gratis app van de dag is!

merula zei

mooie pony hoor! En gefeliciteerd met je op afbetaling gekochte ipad. Ik ben al wel jaaaaaaren apple/mac fan, lang voordat het zo populair werd. Ik vind het besturings systeem allemaal veel logischer dan windows en geen gedoe met virussen enzo. Maaaaaar ik heb geen ipad.... snif. Dus eh ik je niet helpen niet.

Chez Chouke zei

Heeeerlijk he, maar dat typen...tja. Ik heb het ook. En ook zo'n pen, maar die ligt dan altijd ergens...ja waar had ik hem ook alweer gelaten?
Geen tips hier. Nou ja, dubbelklik op het ronde knopje, dan kun je het scherm vastzetten zodat hij niet steeds draait. Heb je daar wat aan?

MiM zei

Zo, wat hip! Ik kan je niet van tips voorzien. Zo en ding draag ik tijdens het werk de hele dag met me mee. Zonder internet, wel te verstaan... Thuis houd ik me er verre van! Liefs MiM

Els04 zei

Leuke pony!

sillie zei

ahh leuk een ipad, zelf heb ik een samsunggalaxynote tablet, de goedkopere soortgenoot dus :-) en dus geen tips behalve, gewoon veel doen, en alles uitproberen :-).
Er is ook een magazine dat heet haal meer/het beste uit je ipad ofzo, die heb ik voor mn vader gekocht en hij vond dat wel handig...

Bienemize zei

Ik wil ook 1 !!!!!
Ben wel apple fan nl :-)
En vergroeid met mijn iphone hihi

Mi Joya zei

Schoon die pony!! Die van mij moet ook geknipt worden ;-)
Photocabine is een leuke gratis app! Ik vond het ook eerst best wat wennen op die ipad, vooral het typen dan, maar het is wel een heel handig ding!! Succes ermee..

Renatelisabeth zei

Hij werd al eerder genoemd maar Paper is echt een mooie teken app. Verder vind ik Catan spelen leuk op de iPad. Ook gebruik ik pages (de Apple versie van Word) zowel op m'n mac als m'n als op m'n iPad veel.
Voor to do lijstjes (waarvan er veel met m'n blog te maken hebben dus misschien maak jij ook wel veel lijstjes) gebruik ik Clear. Verder gebruik ik de apps van Flipboard (dat maakt een soort magazine van je Facebook, Twitter, instagram, blogger en flickr (en vast nog meer) accounts en je kan daar ook blogjes mee volgen (ook als het geen blogger blogs zijn). Ook de apps van bloglovin' en pinterest gebruik ik regelmatig.
Tot slot nog een lijstje:
Marktplaats
Ebay
Pathé
BBC iplayer
Uitzending gemist
Ziggo tv (mocht dat je provider zijn)
Snapseed (fijne foto app)
Camerabag (idem)
Sketchbook (voor als je nog meer wil tekeningen. Deze app is er in een gratis en een betaalde versie. Mocht je Paper te duur vinden)
9292ov
iTranslate
Boekenbol (voor als je ebooks wil kopen bij bol.com en die op je iPad wil lezen)

Overigens vind je in de iTunes store ook een categorie met apps voor mensen die net een iPhone of iPad hebben gekocht. Mocht je daar nog niet hebben gekeken dan is dat misschien nog een tip.

Veel plezier!

Miek zei

Haha, wat een geklungel met zo'n ding hè ;)
Ik heb 'm niet, maar twijfel soms wel eens of het handig zou zijn.... dus als je er meer ervaring mee hebt, moet je maar laten weten of het een aanrader is!

Enneh, leuk die pony!