dinsdag 11 juni 2013

Thrifty tuesday

Vandaag is het weer tijd om mijn vondsten te laten zien. Zoals gezegd vond ik op een rommelmarkt weer een lamp. Ik had nog geen lampen...ik had die kleur ook nog niet (leest u de voorgaande zinnen even mee in de sarcastiche modus?), maar de prijs was goed ;) De rechter had ik al, de linker is de laatste aanwinst. Ik vind de rechter stiekem wel iets mooier omdat de kap zo mooi doorschijnt als het licht aan staat...

...kijk maar op de foto hieronder. Mooi he, zo'n doorschijnend kapje?! Maar zeg, de linker is ook nog een beauty hoor, nog mooi in de lak enzo :)

Ik ben zo'n echte thema-trut. Ik mag graag thema hoekjes creëren. Dus toen ik dat leuke blikje zag met landkaart afbeelding lag ie als snel in m'n mandje...(nou ja, ik had em in mijn handen, want ik pak niet vaak een mandje...ik ken mezelf en daar belandt dan heel veel ineens in, pure zelfbescherming dus! Hoewel...als ik m'n handen vol heb pak ik alsnog een mandje whaha!)
Vers van de pers zijn deze kledinghangers. Vanmiddag nog gevonden bij de kringloopwinkel (en euh ja, ze moesten nog uitgepakt worden, dus ik heb ze weer weg gesnaaid) Zullen, denk ik, leuk staan in mijn nieuw te behangen gang aan de feloranje knoop-knoppen! (is die gang nog niet klaar? Nope! Alles op z'n tijd he?! Ik moest eerst de tuin doen, tuinstoelen beitsen, bankje maken, lampen opknappen en vernaggelen etc.....)
Voor de geïnteresseerden; de hangers zijn van Decembre, made in Finland by Karhumuovi. Schijnbaar is dat  een voorloper (of tak?) van Marimekko

Het ben&jerry's boek kocht ik voor mijn zus. Er staan recepten in om zelf je B&J ijs te maken.... Zij is namelijk gek op dat ijs...ach wie niet eigenlijk?... Is ook een beetje eigenbelang dit boek dus ;)
Wat was het weer heerlijk weer deze middag nietwaar?! Hebben jullie er ook nog even van genoten? Of misschien zit je nu nog wel even in het zonnetje... Geniet ervan, want schijnbaar komt er de komende dagen regen..goed voor de tuin!

26 opmerkingen:

Unknown zei

oh een doorschijnende lamp.. ik vind em prachtig ! en je landkaartblik trouwens ook, je bent weer goed geslaagd ! je vorig logje had ik gemist ik zie het signeren van slaughter, heb ook boeken van haar die zijn super hey ! :-)

liefs, Ellen

Karlijn zei

Waaahhh die lampen! Ik ben verliefd! Hoe gaaf zijn die :)
En dat boek is natuurlijk fantastisch, even kijken aan wie ik hem kan geven (mijn zusje misschien, kan ik hem ook gebruiken, net als jij :))

Janina - Elke dag zaterdag zei

Waar woon jij? Ik wil wel een keertje mee met jou gaan kringlopen, jij heb een neusje voor mooie en leuke spulletje ;) Leuk om weer eens te kunnen meegenieten op je blog!
Enne...mij oog viel op het konijn op de eerste twee foto's, wat voor interessants ligt daar in, een kopje van een pop? Daar ben ik echt benieuwd naar.

Zaanse Zolder zei

Dat blikje is zooooooooooo leuk!!

Rianne van der Waals zei

Dat blik is super en de andere dingen ook :-)

lien zei

De kapstok is zo leuk! En ohhh ben & Jerry ijs.. het allerlekkerst! Kan me bijna niet voorstellen dat je dat als 'leek' kunt namaken :-)

Sjaantje zei

Wauw, goed geslaagd weer!

Indruk zei

Lampen vind ik nou echt nooit op rommelmarkten of in kringlopen. Ze zijn erg leuk! Pascale X

Unknown zei

Leuke spullen! Je lampen zijn heel mooi en ik vind je verzameling landkaarten ook zo gaaf!

Yes We Are Open zei

De lampen, wow! Ik heb al een blauwe variant maar je kan er niet genoeg van krijgen. Vind ze nooit op rommelmarkten en in de kringloop worden weggesnitcht door de vaste medewerkers ;-).

elv's zei

Ik kijk altijd erg uit naar thrifty posts... geweldig om te zien hoe goed je alweer geslaagd bent! en vooral ook om te lezen... Leuk :-) je lampen zijn super! fijne avond...

prentje zei

Wat een geweldige vondsten. De lampen, het blikje.

Enne, bedankt voor de slingers ;-)

emmel-prutsemieke zei

Ik heb dezelfde gele lamp! (de linker) en zo'n kledinghangers wil ik ook!!

methartzielvansil zei

Oh-wat een schatten weer-mooie lamp: goede kleur. Blikje in thema leuk-thema ook leuk en die hangers: very nice. Geniet van al je aanwinsten en heb een fijne week nog-xxx-Sil

Malou zei

Wat leuk!

Blauwe Druijffjes zei

Gaaf die lamp, ik vind de 'nieuwe' mooier, maar dat komt omdat ik die vroeger ook ooit had... op mijn slaapkamertje thuis!
En het blik had ik ook niet kunnen laten staan!

Poesie Oh Hi! zei

Van vrolijke gele lampen kun je er nooit genoeg hebben! Tof!

sillie zei

ohw gaaf ik vond een gele doorschijnende glazen vaas ( klinkt vaag ) bij het wegbrengen der eigen zooi naar kringloop :-) maar ook heel gaaf, ik zal eens kijken of ik een mooie foto ervan kan maken

Barbaramama zei

Wat een super super super gave lampen!

Lovely Tough Cookie zei

Hihi, ik lees eerst hema-trut, ipv thema-trut. Maar begrijpen doe ik die allebei. :)
Die doorschijnende lamp vind ik ook erg mooi.

Regina zei

Leuke aanwinsten. En een thematrut, hahahaha. Het kan erger :)

Maaike zei

Gave spullen!!! Ga je naar Zwolle? Veerallee en Deventerstraatweg, daar zijn de leuke kringkoopwinkels!!

Bienemize zei

Oh wat een leuke dingen weer Marcha!!
Die hangers zijn ook echt top!!

maartje | letterkabinet zei

Een thema-trut, haha :) En die kleerhangers zijn leuk!

Anki zei

Mooie vondsten! Moet een beetje grinniken om je twee lampen. ;)

Allihoppa zei

Ooh die lampen! Mooi!