woensdag 25 juli 2012

Wat ik deed afgelopen weekend

Mijn weekend begon vrijdagavond op het station van Haarlem. Daar ging ik bij een vriendin slapen en het weekend inluiden. Aangezien het zonnetje scheen zijn we op weg naar haar huis een terras opgedoken, genieten van die zonnestralen!
De volgende ochtend vroeg stapten we weer op de trein. De reis ging naar Amsterdam Centraal. Vanaf daar pakten we tram 1 om vervolgens aan het eind van Overtoom weer uit te stappen. Bestemming bereikt; ons hotel! Hier hadden we afgesproken met de rest van de freundinnen.
Na kort gekeuvel togen we weer naar de tram om naar het opstappunt van ons bootje te rijden. Jawel, we hadden zo'n bonk-bootje gehuurd, lekker 3 uur over de grachten varen (hoewel, in ons geval werd het iets korter. We hadden namelijk een echt toeristen-ongelukje in de tram; de deur ging dicht en 2 vriendinnen reden zomaar voor onze neus verder whahaha. Hierdoor kwamen we een half uur later dan gepland aan bij de bootverhuur...) Varen over de grachten in je 'eigen' bootje is superleuk! Nadat we allemaal veilig van boord waren gekomen, ging het richting het centrum van onze hoofdstad. Aldaar streken we neer op een terrasje bij het Spui. Vanaf het terrasje ging de route naar Kalverstraat om vergeten pyjama's en onderbroeken te vervangen voor nieuwe exemplaren (ik niet, ik niet, ik had alles bij me!)
Onderhand werd het de hoogste tijd om maar eens te gaan inchecken bij het hotel, aangezien we daar 's ochtends te vroeg voor waren.... Mooi hotel, mooie kamers! (Kamer 613 heeft een mega groot balkon waar je met gemak met 20 man een yoga-sessie kan doen) In het hotel even op bed gelegen, omgekleed, getut en daarna zijn we weer de tram ingesprongen om naar een restaurant te gaan (dit keer was iedereen veilig en op tijd de tram uit!...) Heeeerlijk gegeten en gedronken en gekletst en gelachen!
Met onze buiken vol gingen we op zoek naar een gezellige kroeg....tja, dat is eigenlijk niet zo makkelijk als je er niet bekend bent.. dus even ergens gezeten en toen zag ik op m'n slimme telefoon dat we bij het Leidseplein moesten zijn voor danscafé's e.d. (jaja deze oudere dames hadden zin in een dansje!) Helaas gooiden bepaalde ingewanden roet in het eten en was ik genoodzaakt terug te gaan naar het hotel... Gelukkig voelde ik me niet helemaal Sjaak afhaak, want 2 andere vriendinnen gingen ook terug. ( 3 kroegtijgers gingen wel en voelden zich achteraf erg oud in de café's :) )
's Ochtends vroeg gooiden we de deur open van het balkon.........en stapten in de volle zonneschijn; waaaaaaaaaaaaaaa heerlijk! Zonnestralen gepakt (rustig maar, heb genoeg laten hangen) en hophophop, op naar het ontbijt. Dit hotel serveert een compleet biologisch ontbijt en het was heerlijk!
Bij het hotel uitgecheckt, alle tassen in een auto gedropt (wel in een auto van 1 van de vriendinnen hoor...) en na een kleine wandeling stonden we in het Vondelpark. Terrasje gedaan, nog een terrasje gedaan en daarna was het tijd om onze huizen weer te op te zoeken (gevonden hoor!)
Kortom; heerlijk weekend gehad!

**Chantal** Forms and Finds zei

Duidelijk een lekker weekendje dus!!! Had je soms te veel naar binnen lopen proppen zodat bepaadle ingewanden het niet aan konden?! Hahaha, grapje hoor, het is alsof ik over mezelf praat. :D Geniet lekker verder van de zon, want ja ja, die is er nog steeds..*shock horror, ongelooflijk toch?!* Tot de volgende keer!

Sorry, was een beetje enthousiast en plaatste reactie twee keer... :P

Zoete Kers zei

Chez Chouke zei

Klinkt goed!

Mi Joya zei

Zalig toch hé zo'n weekendje weg met vriendinnen! Zelfs al loopt er het één en 't ander mis... hihi :-)

Bosliefje zei

Dat klinkt supergezellig!

merula zei

Wat goed zo'n dagje hoofdstad met gezelligheid. Och och wel een stelletje oude toeristen idd! Nu weer een week bijkomen waarschijnlijk ;)

Lisanne van de Klift zei

Klinkt fantastisch!!! Heerlijk zo'n bezoekje aan Amsterdam met een stel meiden :-)

Liefs Lisanne

SophieSweetVintage zei

Superleuk zo'n weekendje met vriendinnen! :)

maarnietvangrijs zei

Ah heerlijk!! Geniet maar lekker verder.... (in de regen nu, maar goed)

lien zei

Leuk om zo met vriendinnen bij te kletsen! heerlijk stadten!!